Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Książu Wlkp. jest Burmistrz Książa Wlkp. mający siedzibę w Książu Wlkp. (63-130) przy ul. Stacha Wichury 11a.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: e-mail: inspektor@rodo-krp.pl, tel. +48 792 304 042.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu kontaktowania się, odpowiedzi na zapytania, informowania, prowadzenia postępowań administracyjnych, zawierania i realizowania umów, archiwizowania oraz ewentualnego ustalania i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed nimi, a także w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych, statystycznych, realizacji obowiązków lub uprawnień Gminy wynikających z przepisów prawa oraz wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, w zakresie kompetencji Gminy, w szczególności:
    1. spraw publicznych o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżonych ustawami na rzecz innych podmiotów,
    2. zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty. w szczególności obejmujące sprawy:
      • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
      • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
      • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
      • działalności w zakresie telekomunikacji;
      • lokalnego transportu zbiorowego;
      • ochrony zdrowia;
      • pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;
      • wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
      • gminnego budownictwa mieszkaniowego;
      • edukacji publicznej;
      • kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych;
      • targowisk i hal targowych;
      • zieleni gminnej i zadrzewień;
      • cmentarzy gminnych;
      • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
      • utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych;
      • polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;
      • wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
      • promocji gminy;
      • współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1817 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 60 i 573);
      • współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw;
    3. innych spraw publicznych ustawowo przekazanych;
    4. zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na podstawie ustawy oraz porozumień;
    5. zadań z zakresu właściwości powiatu oraz województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami.
  4. Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e oraz art. 9 ust. 2 lit. a, b, c, g, i, j Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) (dalej zwane RODO) oraz inne akty prawne obowiązującego prawa krajowego (w tym aktów prawa miejscowego) i międzynarodowego, w szczególności Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wraz z aktami wykonawczymi, Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego wraz z aktami wykonawczymi.
  5. Przetwarzaniu mogą podlegać w szczególności wszystkie lub niektóre z następujących danych osobowych i kategorii danych osobowych:
    1. dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, PESEL, etc.);
    2. dane lokalizacyjne (adres zamieszkania, etc.);
    3. dane kontaktowe (adres skrzynki elektronicznej e-mail, numer telefonu, etc.);
    4. dane dotyczące członków rodziny (imiona, stopień pokrewieństwa, etc.); oraz wszelkie inne kategorie, w tym szczególne kategorie danych osobowych, wymagane przepisami obowiązującego prawa, zarówno krajowego jak międzynarodowego, a także niezbędne do realizacji celów wskazanych w pkt. 3.
  6. Dane osobowe we wskazanym wyżej zakresie mogą być uzyskane:
    1. bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą;
    2. od innych niż Gmina podmiotów – organów administracji publicznej, w tym jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych, sądów i organów ścigania - w ramach ich kompetencji oraz przepisów obowiązującego prawa;
    3. od podmiotów posiadających interes prawny w sprawie, w związku z którą konieczne jest podanie Pani/Pana danych osobowych;
    4. innych podmiotów przekazujących dane osobowe do Administratora.
  7. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także przez podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe. Do podmiotów wskazanych w zdaniu poprzednim zaliczają się kontrahenci Administratora, w szczególności podmioty działające w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, obsługi płatności, marketingu, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych. W przypadku, gdy będą tego wymagały przepisy prawa, dane mogą być udostępnione organom państwowym lub samorządowym, organom wymiaru sprawiedliwości, organom ścigania, organom kontrolnym i organom podatkowym.
  8. W przypadku niepodania danych niezbędnych do realizacji celów określonych w pkt. 3, w tym wymaganych przepisami prawa, realizacja tych celów może okazać się niemożliwa. W pozostałym zakresie Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody lub na podstawie innych przesłanek dopuszczalności przetwarzania wskazanych w art. 6 i 9 RODO.
  9. W zależności od postawy przetwarzania Pani/Pana danych osobowych posiada pan prawo do:
    1. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz powiadomienia odbiorców danych o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania;
    2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
    3. przenoszenia danych osobowych;
    4. otrzymywania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu;
    5. wniesienia skargi do organu nadzorczego (obecnie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
    6. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. W przypadku, w którym Pani/Pana dane osobowe miałyby podlegać profilowaniu, informacja o tym zostanie udzielona przy dokonywaniu czynności w związku z danym postępowaniem administracyjnym.
  11. W przypadku wyczerpania przesłanek zawartych w przepisach art. 6 ust. 1 lit. a i art. 9 ust. 2 lit. a RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  12. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wykonywania zadań, o których mowa w pkt 3 oraz przez wymagany w świetle obowiązującego prawa okres po zakończeniu ich wykonywania w celu ich archiwizowania oraz ewentualnego ustalania i dochodzenia roszczeń oraz obrony przed nimi, a także w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych.
  13. Pani/Pana dane osobowe nie są co do zasady przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych. Mogą być jednak przekazywane do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w określonych przepisami obowiązującego prawa przypadkach. Jeżeli doszłoby do w/w przekazania zostanie Pani/Pan poinformowany o takim przekazaniu i stosowanych zabezpieczeniach, stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję Europejską odpowiedniego stopnia ochrony.
Obowiązek informacyjny - Dostęp do Informacji Publicznej
Rozmiar 864.13K
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Gmina
Rozmiar 1.11M
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Kontrahent
Rozmiar 667.42K
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Monitoring Wizyjny
Rozmiar 619.56K
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Pracownik Kontrahenta
Rozmiar 909.85K
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Referat Finansowy
Rozmiar 1.00M
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Referat Gospodarczy
Rozmiar 1.00M
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - Referat Obywatelsko-Organizacyjny
Rozmiar 1.06M
Format .pdf
Obowiązek informacyjny - USC
Rozmiar 0.98M
Format .pdf
Obwoiązek informacyjny - Stanowisko ds. Obrony Cywilnej
Rozmiar 0.97M
Format .pdf
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych
Rozmiar 49.50K
Format .doc
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stan
Rozmiar 51.00K
Format .doc
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Rozmiar 49.50K
Format .doc

  • Odpowiedzialny za treść
  • Data utworzenia2023-09-20
  • Opublikował w BIPDawid Wawrzynowicz
  • Data opublikowania2023-09-25 11:51:27
  • Ostatnio zaktualizowałDawid Wawrzynowicz
  • Data ostatniej aktualizacji2023-09-25 11:53:28
  • Liczba wyświetleń302
  • Historia zmianZobacz
×

Niezbędne pliki cookie

Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.

Zawsze
aktywne

Analityczne pliki cookie

Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.