Skargi i wnioski
Opis
Składanie skarg i wniosków jest jednym z podstawowych praw obywatela, a organy władzy publicznej mają obowiązek ich rozpatrzenia i załatwienia.
Skargi i wnioski są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane w trybie przepisów Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków( Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem:
- skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy administracji lub przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw;
- wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
W Urzędzie Miejskim w Książu Wlkp. w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- Burmistrz Książa Wlkp. w każdy poniedziałek w godz. od 10.00 do 12.00 po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym,
- Zastępca Burmistrza codziennie w godzinach pracy oraz w imieniu Burmistrza Książa Wlkp., w każdy poniedziałek w godzinach od 16.00 do 16.30, po uprzednim ustaleniu terminu. W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym w godzinach od 15.00 do 15.30.”
- Sekretarz Gminy codziennie w godzinach pracy,
- Skarbnik Gminy codziennie w godzinach pracy,
- Kierownik Referatu Gospodarczego codziennie w godzinach pracy,
- Przewodniczący Rady Miejskiej w Książu Wlkp. w każdy poniedziałek w godzinach pełnienia swojego dyżuru tj. w godz. od 14.00 do 16.00.
Za przyjmowanie i koordynowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków kierowanych przez obywateli, organizacje pozarządowe oraz inne podmioty do Burmistrza Książa Wlkp. lub Rady Miejskiej w Książu Wlkp. odpowiedzialny jest – na podstawie Zarządzenia Nr 32/2013 Burmistrza Książa Wlkp. z dnia 10 kwietnia 2013r. w sprawie określenia zasad organizacji, przyjmowania, ewidencjonowania rozpatrywania i załatwienia skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Książu Wlkp. pracownik zatrudniony na stanowisku ds. obsługi sekretariatu i promocji gminy.
Skargi i wnioski winny być wnoszone w formie:
- pisemnej - na adres: Urząd Miejski w Książu Wlkp., ul. Stacha Wichury 11 a, 63-130 Książ Wlkp.,
- faxem – 61 28 22 724 ,
- pocztą elektroniczną- urzad@ksiaz-wlkp.pl,
- ustnie do protokołu pracownikowi sekretariatu lub w czasie ich przyjmowania przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy lub Kierownika Referatu Gospodarczego i Przewodniczącego Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.
Zgodnie z art. 237 §1 oraz art. 244 § 1 Kodeksu Postępowania administracyjnego skargi i wnioski winny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Odpowiedzialny za treść
- Data utworzenia2023-09-21
- Opublikował w BIPDawid Wawrzynowicz
- Data opublikowania2023-09-21 11:56:15
- Ostatnio zaktualizowałDawid Wawrzynowicz
- Data ostatniej aktualizacji2023-09-21 11:56:15
- Liczba wyświetleń905
- Historia zmianZobacz