Urząd Miejski
Obsługa osób niesłyszących
Obsługa osób niesłyszących i mających trudności w komunikowaniu się
Realizując postanowienia ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243 ze zm.), Urząd Miejski w Książu Wlkp. informuje, że osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się mogą:
- Skorzystać z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika bądź skorzystać z usługi tłumacza PJM (polski język migowy), SJM (system językowo-migowy), SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych), do której dostęp zapewnia organ administracji. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej z udziałem tłumacza jest proszona o zgłoszenie w sekretariacie tut. Urzędu (pokój nr 1) zamiaru skorzystania z tej usługi, co najmniej na 3 dni przed planowanym terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać:
- pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Książu Wlkp. ul. Stacha Wichury 11a 63-130 Książ Wlkp.,
- pocztą elektroniczną na adres: urzad@ksiaz-wlkp.pl,
- faksem pod numerem: 61 28 22 724,
- telefonicznie (za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie) pod numerem 61 28 22 001;
- Załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej. Osobą przybraną może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 rok życia i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem osoby przybranej jest pomoc w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej. Osoba przybrana nie jest zobowiązana do przedstawienia dokumentów potwierdzających znajomość PJM, SJM ani SKOGN. Prawo do korzystania z pomocy osoby przybranej może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisami ustawy z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228 ze zm.). Nie ma konieczności wcześniejszego zawiadomienia Urzędu o zamiarze załatwienia sprawy z osobą przybraną.
- Skorzystać z pomocy pracownik Urzędu wyznaczonych do kontaktów z użyciem języka migowego, w celu załatwienia spraw podstawowych, niewymagających biegłej znajomości języka migowego. Pracownikiem posługującym się językiem migowym jest Pani Zdzisława Wilak – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego/ Inspektor ds. kadr i informacji niejawnych Urząd miejski w Książu Wlkp., pokój nr 8, tel. 61 28 22 001 wew.12 lub 61 28 22 043.
- Wystąpić z wnioskiem o udostępnienie przez Urząd dokumentów niezbędnych do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych.
- Odpowiedzialny za treść
- Data utworzenia2023-09-20
- Opublikował w BIPDawid Wawrzynowicz
- Data opublikowania2023-09-25 11:50:38
- Ostatnio zaktualizowałDawid Wawrzynowicz
- Data ostatniej aktualizacji2023-09-25 11:51:04
- Liczba wyświetleń479
- Historia zmianZobacz